Çeşitli alanlarda uzmanlık kazanabileceğiniz sertifika programlarımızı keşfedin ve kariyerinize yeni bir yön verin.
Farklı konularda bilgi sahibi olabileceğiniz ücretsiz seminerlerimize katılarak kendinizi geliştirin ve yeni perspektifler kazanın.
10002 MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ EĞİTİMİ
10002 MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ EĞİTİMİ
Günümüzde çok sayıda firmanın bulunması ve her geçen gün teknolojinin gelişmesiyle birlikte rekabetçi bir ortam da ortaya çıkıyor. Bu ortamda pazar payını büyütmek ve kalıcı hale gelmek isteyen firmaların ise farklı değerler ortaya koyarak, müşterilerin dikkatini üzerine çekmesi gerekiyor. Bunun başarabilmek için pazarlama ve satış, reklam ve kalite konularında birçok strateji geliştirilse de şirketlerin bu noktada dikkat etmesi gereken en önemli nokta kuşkusuz müşteri memnuniyetini sağlamak ve bunu maksimum düzeyde tutmak olmalı. Bunun içinse şirketin bu konuda yetkin personellere ihtiyacı var. Dolayısıyla tüm şirket çalışanlarının müşteri memnuniyeti konusunda eğitim alması, günümüzün olmazsa olmaz başarı koşullarından biri. Buna göre artık birçok çalışan şirkete giriş esnasında veya sonrasında örgün ya da uzaktan eğitim programlarına dâhil ediliyorlar. Fakat belirli saatler aralığında çalışan kişiler için eğitime vakit ayırmak çok daha zor ve yorucu olduğundan, modern çağın getirilerinden olan uzaktan eğitim sistemleri daha çok tercih ediliyor.
Eğitim İçeriğinde Neler Bulunuyor?
Bazı firmalar, müşteri memnuniyeti konusunda hassas davranmadıkları ve daha da önemlisi personellerin bu konuda sahip olması gereken nitelikleri göz ardı ettikleri için kısa bir süre sonra başarısızlığa uğrayabiliyorlar. Dolayısıyla bunu engellemek için firmaların eğitim konusuna önem vermesi gerekiyor. Öncelikle uzaktan eğitim paketlerinde bireylere müşteri memnuniyetinin nasıl sağlanacağı ve bu memnuniyet düzeyinin nasıl öğrenileceği hakkında bilgiler veriliyor. Bunun dışında müşterinin nasıl memnun edilmesi gerektiği, geri bildirimlerin önemi, müşteri beklentilerini karşılarken nasıl stratejiler oluşturulabileceği, müşteri şikâyetlerinin nasıl fırsata çevrileceği, insanları ikna etme yöntemleri, bir müşteriyi sadık hale getirmenin yolları, satış yaparken ve sonrasında müşteri memnuniyetinin nasıl devam ettirileceği ve daha birçok konuda detaylı açıklamalar örneklendirmelerle birlikte yer alıyor.
Uzaktan Eğitim Sistemi Neden Tercih Edilmeli?
Müşteri memnuniyeti konusunda eğitim almak isteyen veya alması zorunlu olan bireylerin yoğun çalışma temposuna sahip olduğu düşünülürse, uzaktan eğitim sistemleri çok daha avantajlı bir seçenek. Bunun yanı sıra uzaktan eğitim paketlerinin maliyetleri her açıdan örgün öğretime kıyasla daha düşük. Ayrıca bu programı kullanan kişiler, diledikleri zaman ve diledikleri her yerde eğitimden faydalanma imkânı bulabiliyor. Bu da bireyin üzerindeki öğrenme baskısının azalmasını ve daha verimli sonuçlar elde etmesini sağlıyor.
Ayrıca Bakınız.