Çeşitli alanlarda uzmanlık kazanabileceğiniz sertifika programlarımızı keşfedin ve kariyerinize yeni bir yön verin.
Farklı konularda bilgi sahibi olabileceğiniz ücretsiz seminerlerimize katılarak kendinizi geliştirin ve yeni perspektifler kazanın.
Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü Nedir
Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü
Acil yardım ve afet yönetimi, bir ülkenin veya bölgenin, doğal veya insan kaynaklı afetler sırasında insanların güvenliğini ve sağlığını koruma amacıyla oluşturulan bir sistemdir. Bu sistem, afetlerin önlenmesi, haberleşme ve iletişim, müdahale, ilk yardım, evsizlerin barınma ve destek gibi konularda çalışır. Acil yardım ve afet yönetimi çalışanları, doktorlar, hemşehirler, polisler, itfaiyeciler ve diğer kamu görevlileri olabilir. Bu çalışanlar, afetler sırasında çeşitli görevler üstlenir ve insanların yaşamlarını kurtarmaya çalışırlar.
Acil yardım ve afet yönetimi çalışmaları, afetlerin önlenmesi için de önemlidir. Bu nedenle, afetlerin nedenlerini anlamaya ve afetlerin oluşma riskini azaltmaya yönelik çalışmalar yapılır.
Ayrıca Bakınız - Afetlerde Temel STK Yönetimi Sertifika Programı
Sıklıkla Birlikte Okunanlar
NE YAPIYOR?
e-Devlet ve Üniversite Onaylı Sertifikalar kariyerinizde sizi bir adım öne taşımaktadır. Üniversite Güvencesi İle İhtiyacınız Olan Güncel İçerikler burada!