Süpervizyon Nedir ve Süpervizyon Kapsamı Nelerdir?

Süpervizyon Nedir?

Süpervizyon, 'süper' yani üstün veya ekstra ve 'vizyon' yani görüş veya perspektif olmak üzere iki kelimeden oluşur. Bu teriminin gerçek anlamı, "nezaret etmek" veya "başka kişilerin çalışmalarını denetlemek"tir. Bu nedenle, süpervizyon herhangi bir kişinin diğer insanların çalışmalarını, yani düzgün çalışıp çalışmadıklarını denetlemesi anlamına gelir.

Ticari organizasyonlarda, 'denetçiler' ve 'astlar' vardır. Bu doğrultuda süpervizyon astların işlerinin performansında doğrudan, anında rehberlik ve kontrol anlamına gelir. Bu nedenle, denetim faaliyeti, astların yönlendirilmesi, yönlendirilmesi, kontrolü ve gözetimi ile ilgilidir. Bir süpervizör bu görevleri yerine getirir.

Süpervizyon çalışanların plana göre çalıştıklarını ve zaman çizelgesine uyduklarını görmek amacıyla yönlendirme, rehberlik ve kontroldür. Ayrıca kendilerine verilen işi yerine getirmek için mümkün olan tüm yardımı alıyorlar.

Süpervizyon Kapsamı

Süpervizyonun tanımlarını, belirli bir yöne yaptıkları vurguya bağlı olarak üç kategoriye ayırabiliriz:

 Bu kategori altında takip edilen tanım, denetimi çıktıyla ilişkilendirir. Yani becerileri, uzmanlıkları ve deneyimleri vb. miktar ve kalite şeklindedir. Bu nedenle, denetim, işin amaç için belirlenen normlara göre yapılmasını sağlamak için astların çalışmalarına rehberlik etmeyi ve bakmayı ifade eder. Bu şekilde, bir süpervizörün birincil amacı, üretimi hem kalite hem de miktar açısından maksimize etmeye yardımcı olmaktır.

 Bu kategoride, işçi performansı ve insan ilişkileri yönüne vurgu yapan ve işçiyi sosyal sistemin bir parçası olarak kabul eden tanımları dahil ediyoruz. . Dolayısıyla bu görüşe göre süpervizyon, süpervizörün süpervizyon alan kişinin işine uyum sağlamasına, takım ruhunu geliştirmesine ve daha fazla sorumluluk üstlenmesine yardımcı olduğu süreçtir.

 Bu kategoride, işçinin kişiliğinin gelişimine vurgu yapan tanımlar yer alır. Bu görüşe sahip uzmanlara göre denetimi şöyle açıklamak mümkündür. 'Çalışanların kendilerini en iyi şekilde geliştirmeleri için yol gösterme' eylemidir.

Kısaca, süpervizyonun astları motive etmeyi, yönlendirmeyi, teftiş etmeyi, denetlemeyi, geliştirmeyi, koordine etmeyi ve kontrol etmeyi içerdiğini söyleyebiliriz. Bu noktada süpervizyonun işletmeler için büyük öneme sahip olduğunu ifade etme mümkün.

GEDİKSEM NE YAPIYOR?

e-Devlet ve Üniversite Onaylı Sertifikalar kariyerinizde sizi bir adım öne taşımaktadır. Üniversite Güvencesi İle İhtiyacınız Olan Güncel İçerikler burada!

GEDİKSEM NE YAPIYOR?

Üniversite onaylı ve e-Devlet'te sorgulanabilir sertifikalı eğitimler ile size destek oluyoruz. Resmi ve geçerli sertifikalar ile kariyerinize yön verin!